joi, 3 martie 2011

MPI(IV): Fabrica de Tigarete (III) - Articol in Ziarul de Iasi

Editia de astazi a Ziarului de Iasi consacra un articol amplu situatiei prezente a Fabricii de Tigarete. Si mai ampla este galeria foto care convinge pe oricine de amploarea distrugerilor.

Foto: Silvian Stanisor (Ziarul de Iasi)

"Depozitul de tutun a intrat din 2010 in proprietatea Complexului Muzeal National Moldova. “Cladirea a fost salvata la timp. Deja au fost luate grinzile, care nu inteleg cum de le-au putut sustrage. Era cit pe ce sa ne fure si acoperisul, dar am pus oameni de paza si de atunci nu au mai luat nimic. Dorim ca in aceasta cladire sa facem primul muzeu de arheologie industriala din Romania, dar si centru de cercetare in acelasi domeniu. Avem un proiect in valoare de doua milioane de euro cu fonduri transfrontaliere”, a declarat Lacramioara Stratulat, directoarea centrului."

Asta ar fi vestea buna. Nu mi-e clar pana la urma se va pasta o cladire sau doua, vad ca d-na Stratulat foloseste singularul. Sper totusi sa nu fie vorba numai de una singura, respectiv (doar) cea din stanga.

Vestea mai putin buna, si care banuiesc ca lamureste (daca mai era nevoie) viitorul fabricii, e cuprinsa in urmatorul alineat:

"Fabrica de Tigarete Iasi se intinde pe o suprafata de teren de 3,5 hectare, de altfel si cel mai important activ. Agentii imobiliari cred ca terenul de aici poate fi vindut cu aproximativ 10 milioane de euro."

Articolul aici .

5 comentarii:

  1. Iata ca postarea mea a avut ecou pana, hat, in Finlanda! Si ce rapid inca! Vedeti ce inseamna sa scrii bine?:)))

    Tanks, Teuvo! A wonderful weekend for you too!:)

    RăspundețiȘtergere
  2. haha, acum la ora asta se fura intens. Pe tema asta am scris si eu un articol, poate l-ai vazut http://blog.iasi-city.ro/2011/02/fabrica-de-tigarete-iasi/

    RăspundețiȘtergere
  3. @IASI CITY: Multumesc pentru comentarii si vizita! Raspund abia acum fiindca am lipsit o vreme. Am vazut cum se fura, si cred ca nu va mai ramane mare lucru acolo, in afara de ceea ce a reusit Muzeul Tehnic sa salveze. Practic se "elibereaza" terenul pt. viitoare ..."investitii".

    RăspundețiȘtergere
  4. chiar interesant.. am fost astazi si m-am plimbat prin farica de tigarete.. nu am asteptam ca sa arata o parte din ea asa de bine. cu toate.. ca da.. e de tot plansul cum fura lumea... dar ce nu inteleg eu de ce acea parte a cladirii care este inca intacta.. podeaua si tavanul sunt sustinute de niste grinzi zdravene... nu sunt folosite? spre exemplu cladirea din stanga.. cum intri pe scarile inguste.. are spatiu mare de mai mare dragul... partea dreapta, unde e surpat tavanul.. si arata ca o curte interioara.. curatat si poate fi folosit pe post de stiu eu.. restaurant stil vechi na.. si restul unde sunt bai si astealalte curatat.. cat de cat.. si eventual intarit... dupa care facut si cu ele ceva util.. nu de alta.. dupa parerea mea fabrica.. desi din exterior pare a fi intr-o stare deplorabila ea arata chiar foarte bine.. cel putin eu plimbandu-ma pe acolo am dat de manuale ale plc-urilor.. sau chitante din 2001 sau de manuale de asamblare ale masinilor.. chiar si de documente... poate pare absurd.. din cauza ca sunt eu mai mic.. dar se poate folosi cladirea respectiva si sa se faca ceva bun din ea.. ceva de care s-ar putea bucura toata lumea

    RăspundețiȘtergere
  5. @AlucardAtem: multumesc pentru comentariu!
    S-ar putea folosi ce este acolo, daca s-ar dori pastrarea sau utilizarea constructiilor. Cladirea cea mai apropiata de calea ferata a fost pana anul trecut intreaga, doar ca nu functiona si era inchisa. N-am mai trecut pe acolo recent, dar am vazut ca la fabrica de bere se demoleaza incet dar sigur...pentru ca interesul este sa ramana terenul liber pt viitoare constructii.

    RăspundețiȘtergere